Narzędzie NEWTON Speech Analytics (NSA) spółki NEWTON Technologies zdobyło pierwsze miejsce w konkursie Czech Contact Center Award. Rozwiązanie przeznaczone do transkrypcji mowy na tekst, wykorzystywane w call centrum Conectart, zostało ocenione jako najlepsze w kategorii projektów Outbound (Front-Office). Wyniki zostały ogłoszone podczas 17 Konferencji Call Centra, która miała miejsce 22 listopada 2017 roku w Pradze.

Zwycięski projekt NEWTON Speech Analytics zdecydowanie upraszcza i przyspiesza wykonywanie codziennych obowiązków pracowników nadzorujących pracę operatorów Conectart. Dzięki dosłownej transkrypcji i automatycznej identyfikacji tematów oraz fraz superwizorzy mogą znacznie szybciej ocenić jakość rozmowy. System dokonuje transkrypcji i analizy nagrań w ciągu kilku minut i jest dostępny nie tylko dla języka czeskiego, ale również dla słowackiego, polskiego oraz innych języków słowiańskich.

NEWTON Technologies, a.s. to czeska spółka, która już od 10 lat specjalizuje się w rozwoju rozwiązań wykorzystujących automatyczne rozpoznawanie mowy oraz inne technologie głosowe dla języków słowiańskich. Przy rozwoju technologii spółka współpracuje z Uniwersytetem Technicznym w Libercu. Dzięki współpracy z siostrzaną firmą NEWTON Media, liderem monitoringu mediów w Europie Środkowej, słowniki wykorzystywane przy rozpoznawaniu mowy są na bieżąco aktualizowane.

NEWTON Speech Analytics to rozwiązanie dla call centrów, które umożliwia automatyczną transkrypcję nagrań na tekst w wielu różnych językach. Wyniki transkrypcji są prezentowane za pośrednictwem portalu webowego razem ze śledzonymi wskaźnikami oraz analizami. Użytkownik ma możliwość wyszukiwania pełnotekstowego w transkrypcjach rozmów, kontroli wcześniej zdefiniowanych zapytań, może oceniać nagrane rozmowy i śledzić analizowane kluczowe wskaźniki.